Zwrot podatku z Belgii

Poniżej przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje dla osób pracujących za granicą chcących dokonać rozliczenia podatku z Belgii.

Oblicz swój zwrot podatku z Belgii

Jak uzyskać zwrot podatku z Belgii

Zgodnie z belgijską Ustawą WIB 92 w Belgii rozliczenie jest obowiązkowe dla każdego podatnika niezależnie od tego czy jest zameldowany czy też nie. . Tym samym każdy pracujący w Belgii musi się rozliczyć w tym kraju niezależnie od tego, czy przysługiwać będzie zwrot podatku z Belgii, czy też dopłata podatku. Za brak rozliczenia w terminie grozi kara od 50 do 625 euro.

Rozliczenie następuje na podstawie deklaracji wysłanej przez belgijski urząd podatkowy, która dla osób zameldowanych wysyłana jest automatycznie. Osoby niezameldowane powinny dokonać samodzielnego zamówienia lub za pośrednictwem naszej firmy. Deklaracja jest przesyłana na przełomie październik / listopad po zakończonym roku podatkowym.

Podatnicy, którzy nie są zameldowane w Belgii mają obowiązek każdego roku złożyć deklarację w terminie podanym przez urząd na otrzymanej z urzędu deklaracji podatkowej. Termin rozliczenia dla osób niezameldowanych przypadka na koniec listopada lub początek grudnia.

Termin rozliczenia dla osób zameldowanych zazwyczaj przypada na 30 czerwca.

Podstawą do rozliczenia jest karta podatkowa – loonfiche, wydawana przez pracodawcę na żądanie pracownika po zakończeniu roku podatkowego, najczęściej w styczniu, lutym.
Musisz także posiadać zaświadczenie o dochodach w Polsce EU/EWR, które pobierzesz z naszej strony. W tym celu najpierw powinieneś się rozliczyć w Polsce tj. złożyć PIT 36 i PIT ZG.

Okres oczekiwania na zwrot podatku wynosi od 6 do 9 miesięcy.

Decyzje podatkowe za rok 2016 będą wydane do 30 czerwca 2018 roku.

Jeżeli zwrot podatku z Belgii nie jest na oczekiwanym poziomie lub wiąże się z dopłatą masz prawo do złożenia odwołania w terminie 6 miesięcy i 3 dni od wydania decyzji.

W Belgii istnieje możliwość rozliczenia się do trzech lat wstecz.

W roku 2018 można więc rozliczyć się za lata 2015, 2016 oraz 2017.

Osoby pracujące w Belgii co do zasady mają prawo do ulg prorodzinnych:
- belasting vrije sommen – kwota wolna od podatku, wówczas gdy osiągasz co najmniej 75% przychodów z Belgii.

Kwota wolna za rok podatkowy 2017 – 7270 euro
Kwota wolna za rok podatkowy 2016 – 7130 euro
Kwota wolna za rok podatkowy 2015 – 7090 euro

Jeżeli osiągasz co najmniej 75% Twoich przychodów z Belgii możesz także starać się o ulgę na:

- żonę niepracującą lub mało zarabiającą,
- dodatek na dzieci
-dodatki na członków rodziny z tytułu trwałego inwalidztwa lub niepełnosprawności