Zwrot podatku z Danii

Poniżej przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje dla osób pracujących w Danii chcących dokonać rozliczenia podatku.

Dowiedz się więcej na temat podatku z Danii

Zwrot podatku z Danii - co musisz wiedzieć

Rozliczenie w Danii jest obowiązkowe. W Danii obowiązują dwa terminy rozliczenia:
- do 1 maja 2021 - rozliczenia podatkowe dla osób z ograniczonym obowiązkiem podatkowym w Danii,
- do 1 lipca 2021 - rozliczenia podatkowe dla osób z nieograniczonym obowiązkiem podatkowym w Danii,

Odwołania / korekty można składać do 3 lat i 4 miesięcy wstecz od wydania decyzji. Do 1 maja 2021 można najdalej rozliczyć rok 2017.

Musisz także wiedzieć, że możliwość skorzystania z większości ulg podatkowych zależy od zakresu Twojego obowiązku podatkowego w Danii. Urząd ocenia Twój obowiązek podatkowy na podstawie złożonego przez Ciebie wniosku o kartę podatkową. Dlatego ważne jest zawarcie prawidłowych informacji we wniosku oraz odpowiadanie na korespondencję z urzędu duńskiego.

Pełen obowiązek podatkowy – co to oznacza?

Pełen obowiązek podatkowy oznacza, że co do zasady cały Twój dochód (wynagrodzenie i dochód z kapitału - również spoza Danii) podlega opodatkowaniu w Danii. Aby podlegać pełnemu obowiązkowi podatkowemu w Danii, musisz przebywać w Danii przez sześć miesięcy w roku podatkowym lub być rezydentem w Danii. Nawet jeśli nie przeprowadziłeś się do Danii, będziesz podlegać pełnemu obowiązkowi podatkowemu, jeśli Twój nieprzerwany pobyt tutaj przekroczy sześć miesięcy. Obowiązek podatkowy będzie obowiązywał również wtedy, gdy w ciągu sześciu miesięcy przerwałeś swój pobyt na krótki pobyt za granicą z powodu wakacji itp. Obowiązek podatkowy będzie obowiązywał od początku Twojego pobytu w Danii. Jeśli posiadasz nieruchomość poza Danią lub masz dochody spoza Danii, pamiętaj, aby to zgłosić.

Ograniczony obowiązek podatkowy – co to oznacza?

Jeśli masz dochody z Danii, ale nie mieszkasz tutaj, możesz podlegać ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu w Danii. Oznacza to, że podlegasz opodatkowaniu od swoich dochodów w Danii, ale w innym kraju nadal podlegasz opodatkowaniu.

Osoby podlegające ograniczonemu obowiązkowi podatkowemu i otrzymujące wynagrodzenie itp. za pracę wykonywaną w tym kraju mają prawo do większości ulg podatkowych tj. koszty zakwaterowania, wyżywienia, przejazdów między krajem zamieszkania a Dani, do ulgi osobistej, jeśli okres dochodu obejmuje cały rok dochodowy oraz do uzyskania statusu pracownika transgranicznego.

Pracownicy transgraniczni

Jeśli mieszkasz w innym kraju np. w Polsce , ale pracujesz w Danii i regularnie podróżujesz tam i z powrotem, jesteś uważany za pracownika transgranicznego. Jeśli jako pracownik transgraniczny większość Twojego dochodu (co najmniej 75%) zarabiasz w Danii, masz prawo do odliczenia od podatku i zwrotu kosztów poniesionych w związku z sytuacją osobistą i rodzinną (np. Odsetki, świadczenia alimentacyjne) i składki na fundusz bezrobocia w takim samym zakresie, jak osoby podlegające pełnemu obowiązkowi podatkowemu, mające stały adres w Danii.

Podwójne gospodarstwo domowe

Jeśli mieszkasz tymczasowo i pracujesz w Danii, a jednocześnie utrzymujesz mieszkanie dla swojej rodziny w kraju , możesz ubiegać się o podwójny dodatek na gospodarstwo domowe, nawet gdy podlegasz pełnemu obowiązku podatkowemu w Danii. Odliczenie zostanie przyznane przez pierwsze 12 miesięcy od momentu przeprowadzki do Danii.

Brak rozliczenia w terminie może wiązać się z karą do 2500 koron.

Zwrot podatku z Danii - niezbędne dokumenty:

- kod Tastselv lub kody Nemid z hasłem
- "Arsopgorelse"- - wstępne roczne rozliczenie podatkowe wystawione przez SKAT
- paski wypłat od pracodawcy
- kopia kontraktu w Danii

Powierzając nam swoje rozliczenie, prowadzimy je od momentu złożenia dokumentów, aż do wydania prawidłowej decyzji i otrzymania pieniędzy. Możesz mieć pewność, że priorytetem dla nas jest Twoje zadowolenie. Zastosujemy prawidłowo wszystkie możliwe ulgi tak abyś dostał możliwie jak najwyższy zwrot podatku z Danii.

Na temat ulg dowiedz się więcej w poszczególnych zakładkach.