ZWROT podatku - Holandia

Poniżej przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje dla osób pracujących w Holandii chcących dokonać rozliczenia podatku.

Oblicz swój zwrot podatku z Holandii

Co musisz wiedzieć o zwrocie podatku z Holandii

O zwrot podatku z Holandii może ubiegać się każdy, kto pracował legalnie w Holandii i jego pracodawca odprowadzał zaliczki na podatek. O zwrot podatku z Holandii można ubiegać się za 5 ostatnich lat, tj. 2013, 2014, 2015, 2016, 2017.
W przypadku złożenia rozliczenia za rok 2016 do 1 maja 2017 – holenderski urząd wyda decyzję w przeciągu 3 miesięcy. Po 1 maja 2017 roku urząd rozpatruje zeznania podatkowe średnio od 3 do 9 miesięcy, ale formalnie na rozpatrzenie sprawy ma nawet 3 lata.

Podczas rozliczenia można ubiegać się o ulgi podatkowe tj.
Rozłąkowe czyli rozliczenie z partnerem fiskalnym
Ulga na dziecko
Można także złożyć wniosek o dodatek na ubezpieczenie zdrowotne tzw. Zorgtoeslag, gdzie można zyskać nawet do 1056 euro.

Dokumenty potrzebne do rozliczenia się:

- holenderska karta podatkowa Jaaropgraaf lub ostatni odcinek z wypłaty tzw. Salaris u każdego pracodawcy z danego roku podatkowego
- zaświadczenie o dochodach z urzędu skarbowego za rok, który się rozliczasz na druku, który możesz pobrać z naszej strony.
- rzetelnie wypełniony formularz ( Uwaga!: należy podać dokładne okresy pracy)

Zaświadczenie o dochodach można uzyskać po złożeniu deklaracji PIT-36 w polskim urzędzie skarbowym - służymy pomocą również w tym zakresie.
 Rozliczenie jest obowiązkowe dla osób zameldowanych oraz niezameldowanych gdy:
- podatnik otrzymał wezwanie z urzędu nakazujące złożyć deklarację;
- podatnik otrzymał z urzędu zeznanie formularz C-biljet z danymi podatnika i terminem złożenia deklaracji w urzędzie;
- podatnik pracował w Holandii i osiągnął dochód, a we wstępnych obliczeniach wynika, że musi zapłacić do urzędu więcej niż 45 euro.
Wysokość kary za niezłożenie zeznania w terminie wynosi od 226 euro.