Zwrot podatku z Norwegii

Poniżej przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje dla osób pracujących w Norwegii chcących dokonać rozliczenia podatku.

Dowiedz się więcej na temat podatku z Norwegii

Pobierz formularz

Co musisz wiedzieć o zwrocie podatku z Norwegii

Pierwsza tura rozliczeń dla użytkowników elektronicznych za 2021 rok rozpocznie się od 16 marca, kolejne zeznania podatkowe będą wysyłane stopniowo do 7 kwietnia 2021.
Termin rozliczenia mija 30 kwietnia 2021 roku, z tym, że można przedłużyć do 31 maja 2020 bez żadnych konsekwencji. Wystarczy tylko powiadomić o tym urząd skatteetaten do końca kwietnia.

Decyzje i wypłaty wydawane są w turach co miesiąc od końca czerwca do października.

Zwrot podatku z Norwegii - wymagane dokumenty:
- aktualne kody do systemu altinn, które zamówisz tu www.altinn.no i tu www.difi.no (warto posiadać dwa rodzaje kodów). Jeżeli masz z tym problem zamówimy je dla Ciebie bezpłatnie.

Jeżeli nie otrzymasz kodów ostatecznie możesz rozliczyć się na deklaracji podatkowej TAX RETURN 2021 / Skattemeldingen 2021.
- Informacja o Twoich dochodach osiągniętych w Norwegii - dokument od pracodawcy o nazwie : A - melding opssumering lub Ars sammenstilling
- Årsoppgave fra NAV - rozliczenie roczne z NAVu- jeżeli pobierany był zasiłek chorobowy lub zasiłek dla bezrobotnych

Dokumenty do poszczególnych ulg znajdują się poniżej w katalogu ULGI PODATKOWE. Do najczęściej pobieranych ulg należą ulgi z tytułu prowadzenia podwójnego domostwa tzw. pendler (odliczenie diet na wyżywienie i mieszkanie), odliczenia odsetek od kredytów z Polski jak i zagranicy, odliczenie wydatków na przedszkole zapłaconych w Polsce, ulga 10 % dla marynarzy i pracowników offshore.

Powierzając nam swoje rozliczenie, prowadzimy je od momentu złożenia dokumentów, aż do wydania prawidłowej decyzji i otrzymania pieniędzy. Zastosujemy prawidłowo wszystkie możliwe ulgi tak abyś dostał możliwie jak najwyższy zwrot.
Jeżeli nie złożysz rozliczenia urząd rozliczy Cię sam bez żadnych ulg podatkowych, często z błędną ulgą za okres pracy co powoduje niejednokrotnie negatywne konsekwencje podatkowe.
Możesz ubiegać się o korektę podatku lub ponowne naliczenie podatku składając korektę lub odwołanie od decyzji urzędu norweskiego do 3 lat wstecz.
W przypadku odwołania, które wpłynęło ponad rok po wystawieniu decyzji podatkowej odwołanie może zostać rozpatrzone jako prośba do urzędu podatkowego o zmianę naliczenia podatku, zgodnie z ustawą o naliczeniu podatku §9-5 nr 1. Norweski urząd podatkowy może, choć nie musi uwzględnić takiej korekty. W zdecydowanej większości wypadków, szczególnie jeśli wniosek jest dobrze uzasadniony, korekty są uwzględniane.