ZWROT podatku - POLSKA

Poniżej przedstawiamy Państwu najważniejsze informacje dla osób pracujących w Polsce chcących dokonać rozliczenia podatku.

Oblicz swój zwrot podatku z Polski

Pracowałeś w Polsce zobacz jakie ulgi Ci przysługują:

Pobierz formlarz

Co musisz wiedzieć o zwrocie podatku z Polski

Polski rezydent podatkowy powinien rozliczać podatki od przychodów z pracy za granicą w Polsce. Zasada nieograniczonego obowiązku podatkowego mówi, że niezależnie od miejsca, w którym uzyskuje się zarobek, jego całość należy opodatkować w Polsce, a jedynie odpowiednie zapisy umów mogą tę zasadę modyfikować. Należy zatem skontrolować, jak wygląda konkretny zapis umowy międzynarodowej i na jej podstawie stwierdzić, od jakiej wysokości przychodu należy zapłacić podatek oraz w jakiej wysokości będzie on naliczany.

Osoba posiadająca rezydencję podatkową w Polsce podlega w Polsce opodatkowaniu również od kwot uzyskanych z pracy za granicą. Zasada ta, wynikająca z art. 3 ust. 1 ustawy o podatku dochodowym od osób fizycznych wskazuje ponadto, że polskim rezydentem podatkowym jest osoba, która posiada na terytorium Rzeczypospolitej Polskiej centrum interesów osobistych lub gospodarczych (ośrodek interesów życiowych).

W konsekwencji z reguły zarabiający za granicą posiada nieograniczony obowiązek podatkowy w kraju (czyli musi rozliczyć się w kraju ze wszystkiego, co zarobi w danym roku).

Uznać należy że:
›jeżeli z krajem obcym łączy Polskę umowa w której stosuje się zasadę proporcjonalnego odliczenia – dochody zagraniczne z pracy należy ująć w Polsce w pit rocznym, nawet jeśli dodatkowe ulgi i odliczenia, a także odliczany podatek zagraniczny pozwolą na wyeliminowanie podatku do opłacenia w Polsce.
›jeżeli z krajem obcym łączy Polskę zasada zwolnienia z progresją – dochodów zagranicznych nie wykazuje się, chyba że oprócz kwot uzyskiwanych za granicą uzyskiwało się również przychody w Polsce. Wówczas kwoty zagraniczne trzeba wykazać.
.

/p>